Неділя, 19.05.2024, 17:24
Сайт Хропотівської ЗОШ
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії  розділу
Мои файлы [0]
Математика [4]
Біологія [1]
Українська мова [0]
Історія [0]
Етика [1]
Німецька мова [1]
Зарубіжна література [1]
Початкова школа [4]
Позакласна робота [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 173
Педагогічна преса Сайт МОНУ
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Початкова школа

Урок-проект
21.02.2012, 23:03

Урок-проект

Тема проекту: Природа  жива і нежива.

Тип  проекту: пошуковий, груповий.

Об’єкт  пізнання: предмети живої і неживої природи.

Провідна проблема: формувати в учнів поняття «природа», «жива           і                   нежива  природа»; вчити розрізняти предмети                              природи  від речей, виготовлених людиною;

                                     розвивати уміння спостерігати за об’єктами

                                     природи; виховувати дбайливе ставлення до

                                     природи , бажання її оберігати.

Спосіб вирішення  проблеми: власні спостереження, довідкова літе-          

                                     ратура.

Освітній продукт: виготовлення пам’ятки про правила поводження                                        

                                  в природі.

                                             Хід   проекту

I модуль. Пошук  інформації.

- Діти, давайте пригадаємо, на якій планеті ми з вами  живемо. Як вона назива-

ється ?

Так, це планета Земля. Вона прекрасна і надзвичайно  цікава. Це наш рідний

дім, в якому безліч рослин, тварин, в якому  є океани, ліси, гори, ріки, болота.

Тільки на планеті  Земля є вода і повітря, яке нам так необхідне.

Але так було не завжди…

1.Інформація довідкового бюро.

Наша планета народилася мільйони років тому назад. Весь цей час вона зміню-

валася. Змінювалися рослини і тварини, які на ній жили.

 Колись Земля була зовсім молодою. Вона була гарячою кулею, з якої  на поверхню виривались вулкани.

Вулкан – це така гора, з якої вивергається  розжарена лава. Зверху  над вулканом викидалися велетенські хмари попелу, пилу і газу.

Газів було так багато, що вони оточили Землю повітрям  та хмарами. І почали-

ся дощі.

Дощі  йшли дуже довго і наповнили нашу планету водою. Потім  з'явилися оке-

ани. В  них жили дуже малесенькі  істоти, які пізніше перетворилися у водорості.

Минав час. Поверхня Землі поступово почала вкриватися різноманітними  рос-линами . Почали  з'являтися  величезні  тварини – динозаври. Зараз про них ми можемо дізнатися із екранів телевізорів чи з різної літератури.

Пройшло багато  років, поки  наша  Земля перетворилася  у таку  красуню, якою ми її  бачимо  тепер.

II модуль. Дослідження  проблеми.

- Подивіться  у  вікно. Що ви  бачите? Як  можна все  це назвати одним словом?

( Природа.)

- Поміркуйте, чи все із побаченого відноситься до природи. Чому?

-Виясніть, як умовно поділяють природу.( Живу і неживу.)

- Що ми відносимо до неживої  природи?

- Подумайте, чим  відрізняється жива природа від  неживої.

- Чи може  існувати  жива природа  без  неживої ?

1. З цього приводу я  хочу  вам розповісти  казку « Про  Квітку, Джмеля та

Хмаринку ».

 

   Засперечались якось Квітка та Джміль: хто головніший – рослини чи  твари-

ни ?

   Квітка  відстоювала честь свого царства – рослинного  і її доведення  були до-

сить вагомими. Адже, що не кажи, а без рослини, як їжі, тварини не обходять-

ся  жодного  дня. Згадала Квітка, що й житло  собі знаходять тварини у гуща-

вині трав і кущів, у кронах дерев. Говорила вона ще довго, а потім  вигукну-

ла : «Та ви, тварини, навіть дихати не змогли б без нас , рослин!».

   Після  останніх  слів  Квітки  Джміль сердито загув і промовив : « А без нас

ваші квітки ніколи б не давали плодів. А якби навіть і утворювали б ви плоди, то хто б вам допомагав  розселятися  по Землі ? А ще ми покращуємо грунт, де ви  ростете. А ще… А ще… А ще…»

   І сперечалися  б вони довго,  якби не втрутилася у суперечку Хмаринка. Готова пролитися кожної миті рясним дощем на землю, вона мовила: « Любі мої,  не сперечайтеся ! У кожного із вас  своє призначення на  цій планеті. Але без мене ваше життя  неможливе. Без  води  життя гине - в'яне квітка, страждає звір, змовкає пташка ». Кожна її крапля є дорогоцінним даром матінки Природи. Вода напуває землю, а земля годує рослини і тварини.

 

- Чи є в цій казці хтось найголовніший ?

- Чи можна сказати , що головною  є вода ?

- Поміркуйте, як пов'язані між собою у цій казці рослини, тварини і  вода.

- Доведіть, що між всім живим і неживим у природі існує взаємозв'язок.

- Що дає природа для життя людини ? ( Їжу, воду, повітря, будівельні матеріали…)

- Дізнайтеся, як природа допомагає нам зміцнювати  здоров'я.

 

III модуль. Презентація  отриманих  результатів.

1.Прислів'я , в яких розкривається взаємозв'язок у природі.

- Багато снігу – багато  хліба.

- Де квітка – там і мед.

- Де багато пташок – там немає комашок.

- Де дуби – там гриби.

 

- Що , на вашу думку, сталося б із землею, якби щезли ліси ?

2. Читання віршів про природу.

 

3.Гра « Мікрофон ».

(Діти  загадують загадки про живу і неживу природу, передаючи один одному

по колу  мікрофон ).

 4. Гра « Склади слово».

Із поданих букв  скласти якомога більше слів – назв живої і неживої природи.

 Л ,С,О,Ц,Е,Н,І,Д,Г,В,А,Т,Р.

5.Робота в групах.

  Гра « Що зайве?»

Одна група  називає  другій групі слова. Наприклад,  небо, Місяць, вода, зорі .

пісок, парта,…

- Що  зайве ? Чому ?

 

6.Фізкультхвилинка.

 Гра « Павутинка ».

Учні стають у коло , один з них тримає клубок ниток і розпочинає гру.

- Я – берізка , мені потрібне сонце.

- Сонце нагріває повітря.

- Повітрям дихає зайчик.

- Зайчик їсть капусту.

- На капусті сидять комахи.

- Комахами живляться жаби.

- Жаб їдять їжаки.

- Їжаки приносять користь людям.

- Людям потрібні дерева…

Після того , як всі   учасники будуть зв'язані ниткою , пропонується комусь із дітей потягнути за нитку чи спробувати вивести когось із учасників гри.

- Що сталося з іншими учасниками гри після того . як ми вивели одного учня ?

- Чому ?

- Який висновок  можна зробити  з  цього ? ( Все в природі взаємозв'язане між собою.)

 

7.Робота з підручником.

8.Робота в зошитах.

- Діти , наша планета Земля пройшла дуже довгий і складний шлях свого життя , поки стала такою красивою , багатою на різноманітні  рослини і тварини. Ми інколи шкодимо природі, не задумуючись при  цьому, що приносимо тяжкі невиліковні рани.

9.Розповіді дітей  , що стосуються недбалого відношення до природи.Т

- Діти, поміркуйте, як потрібно ставитись до природи , щоб вона не втратила своєї чарівності, щоб не зникли  рідкісні рослини і тварини.

- Зараз я називатиму дії , а ви будете  говорити , чи можна це робити , чи ні.

-          Саджати квіти , дерева.

-          Обдирати  кору дерев.

-          Збивати гриби ногами.

-          Милуватися красою  природи.

-          Обгороджувати мурашники .

-          Ламати гілки дерев, кущів.

-          Руйнувати гнізда пташок.

-          Спостерігати за рослинами, тваринами.

-          Розпалювати в лісі багаття.

-          Рвати рослини з корінням.

-          Смітити в лісі.

-          Підгодовувати птахів.

-          Ловити метеликів.

-          Допомагати тваринам взимку.

 

IV модуль. Оформлення  результату  проекту.

- Діти, ми повинні вміти надавати допомогу всьому живому на землі , щоб стати добрими захисниками  і дбайливими  господарями  рідної  природи.

То ж  давайте узагальнимо правила поведінки в природі .

1.Виготовлення пам'ятки про правильне поводження в  природі.

В кожного учня на парті стоїть жовтий кружечок із написом «ПРИРОДА» і

п'ять овалів – пелюсток із написом на кожній правил:

1.Не  рви  квіти  з  корінням.

2.Не ламай  гілки  дерев  і  кущів.

3.Не пошкоджуй  кору  дерев.

4.Не руйнуй пташиних  гнізд.

5.Не  лови диких  тварин.

- Приклейте пелюстки із написами до жовтого кружечка і ви отримаєте чудову квітку-згадку про сьогоднішній наш  урок.

   

 

                         Все на землі, все треба берегти:

                         І птаха, й звіра, і оту тварину.

                         Не чванься тим, що цар природи ти,

                         Бо, врешті, ти – лише її  частинка.

                         Так, частка – невелика і залежна.

                         Цю істину  сприймай  беззастережно.

                         Якщо  береш,  то  треба брати й віддавати,

                         Коли й  надалі  хочеш  царювати.

 

  

 

 

Категорія: Початкова школа | Додав: ракета
Переглядів: 3349 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
2 Sergres  
0
<a href=http://zmkshop.ru/>егорьевск производство</a>

1 тёма  
0
спс но очень мало*((

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024