Четвер, 30.01.2025, 21:50
Сайт Хропотівської ЗОШ
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії  розділу
Мои файлы [0]
Математика [4]
Біологія [1]
Українська мова [0]
Історія [0]
Етика [1]
Німецька мова [1]
Зарубіжна література [1]
Початкова школа [4]
Позакласна робота [3]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 173
Педагогічна преса Сайт МОНУ
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Математика

Інтелектуальні ігри
20.02.2012, 09:59


Тема:

Магічні квадрати. Алгоритм складання магічних квадратів.

Мета:

Продовжити знайомство учнів з магічними квадратами. Навчити учнів складати алгоритм для створення магічного квадрата;

надати учням можливість розвивати свої здібності;

сприяти моральному вихованню учнів.

Обладнання: листок паперу, олівець.

 

Хід заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Завдання . Дописати числа

Кожному учневі пропонується накреслити на листку паперу таблицю

 

9

4

 

 

3

6

1

 

 

Потрібно в пустих клітинках дописати ті числа, яких не вистачає. Таким чином, щоб сума чисел по усіх вертикальних, горизонтальних   діагональних напрямках дорівнювала 15.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Що таке алгоритм?

2. Які є способи запису алгоритмів?

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Учням пропонується завдання: Опрацювати алгоритм складання магічного квадрата. (Додаток 1) (діти працюють в парах методом «Навчаючи-вчуся»

 

 

Додаток 1

 

Алгоритм складання магічних квадратів розміром 3x3.

Магічні квадрати це такі квадрати, у яких сума чисел у будь-якому напрямку (по горизонталі, вертикалі й діагоналі) дорівнює тому са­мому числу. Щоб скласти такий квадрат, необхідно слідувати такому алгоритму:

1.    Добери 9 таких чисел, щоб різниця між сусідніми числами дорів­нювала одному й тому самому числу.

Наприклад:

1         3         5         7         9         11        13       15       17

Різниця між сусідніми числами 2.

2.  У цьому ряду підкресли другу трійку чисел.
Наприклад:

1         3         5         7         9         11        13       15        17

3.        Склади числа цієї трійки (отримуємо суму магічного квадрата: 7 + 9 + 11 = 27).

4.        Розташуй цю трійку чисел у будь-якій діагоналі квадрата.

Наприклад:

 

7

 

 

 

9

 

 

 

11

5. Поряд із найменшим числом (7) розташуй найбільше число ряду (17). Найменше число ряду (1) розташуй поряд із найбільшим із трьох підкреслених чисел (11).

Наприклад:

 

7

17

 

 

9

 

 

1

11

6.  Заповни увесь квадрат, виконуючи такі обчислення:

1.    Склади в ряду або у стовпчику вже поставлені два числа.

2.    Від суми магічного квадрата відніми отримане число.

3.    Запиши отримане число в клітинку.

 

V. Розв’язування задач і вправ

Кожна пара отримує завдання скласти свій магічний квадрат, керуючись вказівками опрацьованого алгоритму.

- усі пари знайомлять інших учнів з результатами своєї роботи.

VІ Підведення підсумків

VІІ. Завдання додому

Знайти закономірність та заповнити порожні клітинки. (Спочатку потрібно заповнити порожні клітинки по діагоналі, а потім порожні клітинки в рядках).

 

2

4

 

 

10

 

 

12

 

20

6

 

14

18

 

 

10

 

20

25

2

 

14

20

 


 

Категорія: Математика | Додав: ракета
Переглядів: 2698 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025